2019. szeptember 2.

Az ég alatt

Nem szeretek nyilvánosan beszélni.
Beszélni szeretek, főleg beszélgetni. Ha hagynak monologizálni, akkor előbb utóbb annyira zavar, hogy nincsen válasz, hogy felhúzom magam és provokatív leszek, ami nekem a leginkább ciki.
De kiállni, az más. Jó, jó. Tanár vagyok, alapkompetencia kellene hogy legyen a szónoki működés, mégis remeg a kezem, a lábam, összeszorul a gyomrom, zakatolnak a gondolatok, nyomorgatom a zsebemben a telefont és azon agyalok, hogy milyen részei is vannak egy jól felépített megszólalásnak, de üres a fejem, kiszáradt a szám, és semmi sem jut az eszembe.
Aztán elvánszorgok az első mondatig, és minden megváltozik. Bekapcsolnak az égi kábelek, gurulnak a szavak a számba, jó ízűek, ki tudom őket mondani, megvan a ritmus, működik a mikrofon, lelassul a szívverésem, áttetsző leszek és könnyű, mert nem én beszélek, az csak egy profi látszat, semmi több.
Mert nem jó szónak lenni, szájnak annál inkább.
Mert nem fontos, hogy méltó vagyok e rá, hiszen kukkmindegy, ki beszél.
Mert nekem is szól az üzenet, hallom, értem, megérint.
Mert pontosan ezt kértem a frontokkal darabokra szaggatott, esőszagú, fülledt és álmatlan éjszakában, ezt kértem a tapogatózó reggelben és akkor is, amikor lépcső helyett asztalon, padon kellett felmászni az emelvényre.
Megkaptam.
Fogom.
Szorosan.
És már megint remeg a kezem.

Ha ennek a napnak elérem a végét, tölteni fogok magamnak egy fél pohár bort. Lassan fogom kortyolni, bepárásodik majd az üveg a leheletemtől, mindent beengedek majd belőle, a színét, az illatát, az ízeit. Hagyom, hogy teljesen, igazán élvezetté váljon, mert csak ebben az állapotban nem zavar, ha sós, nedves cseppek csorognak le az arcomon, és összekeverednek a bor tökéletes ízével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése