2019. október 14.

No comment

Állok a tükör előtt.
- Öreg hiba.
Merev az arcom, feszül a nyakam, odakapok, a másik kezemmel a hajamat lököm hátra. Nem marad ott, megint az arcomba hullik. Tapogatózó mozdulat a hátam mögé, vakon is tudom, hová nyúljak, megvan a hajráf, majd én lefogom a lazaságot, a nénikéddel szórakozz.
- A hajráf kislányos, kedves, retró. A retró menő.
Közelebb hajolok, már nem takar, nem keretez semmi, ott van minden a foncsoron, a ledizzók erős fényében, ráégtem a képre.
- Nem kell hajolgatni, beáll a derekad te nagyon hülye!
Nincs ennél kegyetlenebb helyzet egy nőnek. De száraz szemmel kell végigcsinálni, mert a könnyektől homályos lesz a valóság, torzul a fókusz, és még a végén megsajnálom magamat.
- Én majd sajnállak. Komolyan! Azt úgyis utálod.
Nézzük.
A szemöldökömet túlszedtem. Amatőr munka, a hajdani karakteres, vastag, sötét keret már csak árnyék.
- Kozmetikus!!!
A homlokomat ráncolom, a mimikai árkok mélyülnek, szabdalják a bőrömet, és ha rá mernék nevetni magamra, a szarkalábak is táncolnának. A szám mellett ott van minden látható nyoma az évek alatt benyelt keserűségnek.
- Mindig mondtam, hogy ne feszülj, mert úgy maradsz...
A bőröm rendben van.
- Jé, ezt is ki bírtad nyögni. Királyság!
Nincs más hátra, elő kell kotorni valamit, ami átrendez, valamit, ami eltakar, valamit, ami kiemel, ami színt ad, színt visz, ami kontúroz, ami elmos. Miért ilyen elcseszetten bonyolult szebbnek lenni?!
- Miért akarsz szebb lenni? Hm? Hm?
Alapozó nem kell. Elég az a fura krém, ami fehér, amikor kibuggyan a tubusból, de a bőrömön megmelegszik, és láthatatlanul tölti ki a vonalakat. A modern kozmetika csodája, csak el ne felejtsem lemosni a kezemről, mielőtt a hajamhoz kapok.
- Ja, már ovisként kiszedted a csatokat, volt is belőle balhé.
Kell sötétbarna és világosbarna szín a szemhéjamra. Nem több, ennyi. Matt. Ecsetem nincs, nem is lesz, vannak ujjaim. Bőr a bőrön. Az jobb.
- Nem vitatkozom.
Jöhet a kedvencem, a szempillaspirál. Ha az megvan, akkor van esély arra is, hogy a szemembe néz majd az, akinek szép akarok lenni. Az sokat segítene.
- Nem nekem akarsz szép lenni?!!!
Száj? Fény. Más nem kell, úgyis lenyalogatom.
- No comment.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése