2020. június 14.

A legnehezebb

Nem tenni, elengedni, nem mozdulni, nem kérdezni, nem mondani, nem válaszolni, nem sírni, nem haragudni, nem sajnálni, nem fogni.
Hagyni, hogy az "úgy legyen" teremtő ereje kisöpörjön mindent az életemből.
A legnehezebb.

Megvárni, amíg a var magától esik le, mert ha én kapargatom, vérrel válaszol, ami a nyakamra csöpög, és még az a szerencse, hogy magam vagyok, bezártam az ajtókat, nem tud egyik édesen éhes vámpírom sem rám mozdulni.
Megvárni, hogy kipattanjanak a szirmok, hogy teljes pompájukban szikrázzanak a színek a törtfehér kaspók fölött, akkor, amikor eljön az idő. Nem előbb.
Megvárni, hogy szőke csíkokat húzzon a hajamba a kímélet, anélkül, hogy az allergiától vörösen lüktetne a bőröm, és fulladozva masszíroznám a torkomat.
Megvárni, hogy a fal felém nyúljon, és Jeruzsálem lépcsői vigyék a lábaimat, ne én tapossam mások ösvényeit.

Tiszta arc.
Virágmagány.
Napcsíkok.
Kegyelem.

A mosógép végezett. Most megszáradok. Puha leszek és sima. Összehajtogatom magamat, és elfelejtem, hogy milyen volt lucskosan sodródni képzelt vágyak hullámain.

- Milyen volt?
- ...Mi?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése